Monday 30 September 2013

Suntikan Pubergen

Hari ni CD13 dan masa tuk buat TVS lagi..Appoinment pukul 9.00 pg di Klinik O&G Hospital Serdang..Saje kuar lambat skit sbb nak elak jem la kononnya..tp hampa jln ttp jem jugak walaupun dh pukul 9.30 pg..xpe lah nk buat mcm mana kan...so trs cr parking..inilah saat yg paling sakit ati nk cr parking kat hospital..mmg susah dan kne pusing2 mencari...tgk jam dh nk pkul 10.00 pg..alamak..mcm lambat je...Akhirnya ada sorg pakcik nk kuar..Alhamdulillah dapat jugak parking...trs masuk je..jln laju2 nk g scan..

Masuk aje dlm klinik tgk orang mak aiiii...ramainye..ye lah hari ni hari isnin pagi pulak tuh..mmg ramai ler..tp aku x payah risau sebab xyah tggu turn pun..Dr Maiza dh pesan minggu lps nti dtg aje jenguk bilik no.8..Sampai2 trs jenguk bilik no.8, dan kebetulan Dr Maiza tgh discuss dgn student dia..dan Dr Maiza perasan jengukan aku tuh..heheheh and then, Dr Maiza trs bgn menuju ke arah aku dan trs suruh aku g toilet tuk kencing...Setel sume urusan di toilet aku trs ke bilik no.8...Dr Maiza dh ready nak buat TVS kat aku..

http://rinazainal6032.blogspot.com
Peralatan untuk TVS

Berita gembira.....telur belah kanan ada 1 biji dh membesar saiz 18mm..check sebelah kiri pulak ade 3 biji saiz 19mm, 21mm dan 22mm...wowwww Dr Maiza ckp "GOOD RESPOND"...Alhamdulillah kira ckp la nk proceed IUI..aku ape lagi syukur gembira sedih smua ada..Berkat tambah dos Humog 150iu dan berkat air rebusan buah zuriat...

So, Dr Maiza ckp dh boleh buat IUI pada hari rabu 2/10/13..dan mlm ni kene cucuk PUBERGEN 10,000iu utk pecahkan telur tepat jam 10.00 malam...kene cucuk lagikkkkk...aduihhhh...Tp nak amik ubat ni kat Makmal O&G Fakulti Perubatan UPM..so nk jalan kaki mmg jauh la..mmh kene drive jugak...Dr Maiza dan Nurse Pn Suhana mmg baik..soft spoken dan mmg bagi penerangan yg lengkap la...Terima kasih ye..moga Allah saje yg mampu membalas jasa anda..

Maka bergerak lah aku ke tempat yg hendak dituju..sampai makmal ada staff dh sedia..Nurse Pn Suhana dh maklumkan bahawa aku dtg tuk amik ubt pubergen..Staff ni pun baik...suka dan gembira aku layanan Staff kat Makmal O&G Fakulti Perubatan UPM nih..Kos pubergen RM120.00.

http://rinazainal6032.blogspot.com
Pubergen 10,000 iu cucuk pukul 10 malam

Aku pulak lupa nak bawak ais bag, so kene bayar deposit tuk dapatkan ais bag baru..tp xpe..nti dh pulangkan aisbag tu akn dpt balil duit...dh setel smua trs balik umh dengan perasaan yg gembira..trs call husben bgtau telur dah cantik n dh bole buat IUI..tp aku xnak excited sgt sbb takut nanti kecewa..harapan ttp tinggi menggunung utk mendapat kejayaan IUI pertamaku ini..Ya Allah...Makbulkan la dan perkenankan lah doa hambaMU ini...InsyaAllah..Aminnn....

No comments:

Post a Comment