Tuesday 18 February 2014

Humog Lagi..2nd IUI

Lame btl aku peram blog nih..bkn mls tp masa yg sgt terhad nk tmpu pd final exam..bln ni aku start balik cycle baru utk 2nd IUI..klu ikut plan doc bln Januari tp aku tgu period x kunjung tiba..dh wat UPT 2x tp negative result..akhirnya memaksa aku buat kputusan utk mkn provera.. provera ni ubt turun period..aku mkn 5 ari berturut-turut..

Bila dh abis mkn provera, period aku x dtg jugak...ailkkk pelik nih dh pksa keluar pun masih degil lg xnk keluar...sabarrrrrr...genap seminggu lepas aku mkn provera akhirnya muncul jugak period aku..horayyyyyy...aku hepi sbb bila period dh mai, aku bole mkn clomid..

Kali ni clomid 100mg CD2-CD6...so arini dh CD7 aku kena buat TVS nk tgk saiz telur aku..aku igtkn bila doc dh up kn dose clomid telur aku cpt mmbsr..rupanya hurmmmm...masih degil jugak xnk besar seperti yg sepatutnya..


Disebabkan saiz telur aku x ikut standard doc so aku kne cucuk Humog..aku dh agak dh saiz telur aku kecik sbnrnya tp nk sdpkn hati aku bt xtau je..mls nk fikir..kali ni doc terus up kan dos humog..cycle pertama dulu aku cucuk humog 75 iu je utk 3 hari berturut-turut pada waktu yg sama..

Tp cycle baru ni aku kena cucuk humog 150 iu...harap2 ade good respon terhadap telur aku..sakit woooo..cucuk kt bontot..Kos humog 150iu 3 hari RM450..tambah RM5 utk aisbag..humog ni aku kne g amik kt Fakulti Perubatan UPM.yg sebelah Hospital Serdang tuh..jenuh aku jln kaki g ke bgunan sblh..nak g naik keta kang leceh plk nk cr parking..xpelah kira aku bersenam la pagi ni..

Setel semua urusan aku dapat MC 1 ari..oklah bole aku berehat..aku harap cycle kali ni berjaya..insyaallah..kalian smua tlg doakn aku yek..aminnnn

Ya Allah, Kau kurniakanlah aku zuriat sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mengetahui...Aminnn...

No comments:

Post a Comment