Tuesday 29 October 2013

Ujian lagi...

Assalamualaikum...

Lme dh lupakn blog aku nih..bkn ape sejak 2 menjak ni mood xde..lgpun x sihat..bdn asik lemah je bila kt umh...mlm2 bdn pns je..ntah la..

Mggu lps g scan kt klinik msih x nmpk kantung atau ape2..doc ckp mybe msih br..tp aku dh rs mcm x sdp ati..doc suh amik darah sbb nk cek kadar beta hcg..kne cucuk lg...aduihhh...pastu kne repeat amik darah lg dlm ms 48 jam nk tgk kadar drh double atau tidak..aku redha aje la..

Doc risau klu aku pregnant luar rahim...takutnya...aku risau sgt..hrp2 result darah nti ok dan bkn ectopic pregnancy..aku pasrah dengan ape yg terjadi..smua ketentuanNya..klu korang nk tau ape itu chemical pregnancy korg google..byk info yek..kang klu aku slh explain lain plk jadi..tp smua yg TTC aku yakin korg tau..

Pg td doc call aku dan bgtau aku mmg pregnant tp chemical pregnancy..aku dh agak dh sbb aku test upt dpt 1 line je walhal sblm ni asik dpt double lines walaupun samar atau kabur..aku diminta stop mkn duphaston and utrogestan supaya akn keluar dgn sendirinya..

Start tghari perut mula sakit senak cramp smua ade..x selesa nyer..menyucuk2..td jugak ade brownis yg menandakan aku bkl bleeding..aku sedih sbb dh tggu 5 thn tup2 aku akn keguguran..tp aku x bole tolak takdir Yang Maha Esa..mungkin blm rezki tuk bergelar ibu..Allah nk bg yg terbaik tuk aku..aku redha dan pasrah terima ujian dan dugaan yg dh tertulis utk aku..

Ya Allah aku hya dpt merasa pregnant cuma tuk 5 weeks shj..singkat sungguh namun aku kne terima seadanya dan rasa gembira juga sbb ini menandakan aku boleh preggy walaupun cuma seketika..

No comments:

Post a Comment