Thursday 31 October 2013

Keguguran

Ari selasa 29/10/2013 ptg tu perut sakit menyucuk2...akhirnya mlm tu aku keguguran pada usia kandungan 5 minggu..sedih memanglah sedih tp aku dh bersiap sedia sbb doc dh bgtau aku bakal keguguran..aku redha ujianMu Ya Allah..sudah ketentuan aku sempatmengandung hya 5 weeks..alhamdulillah....

Sakitnye sungguh aku xtahan..sampai terbongkok2 aku g toilet bila rasa ade darah keluar..masuk toilet aku duk bercangkung sbb klu ''benda''tu keluar mesti ats lantai so aku bole tgk rupanya mcm mana..sakit x tahan selagi ia tidak keluar..aku teran2 pun x keluar..hya keluar darah je..

Dh cuci aku bgn dan baring sambil sapu minyak pns kat perut dan pinggang..petut still lg memulas senak cramp senggugut...semua ada..aku baring mengiring x kena..terlentang pun x selesa jgk..tak lme lps aku sapu myk pns aku terasa cam ade sesuatu nk keluar..

Skali lg aku bgn dlm keadaan terbongkok2 lari ke toilet..aku mencangkung lg..akhirnya keluar darah berketul2 yg byk dan kantung skali kluar..mcm daging pun ade jugak..ms ni aku belek2 kantung tu..sedihhhhh...aku nk amik picture tp laki aku x bagi sbb katanya x elok..so aku x jd amik gmbr..

Tgh2 duk belek2 darah ketul n kantung tu kluar lg 2 ketul darah beku..glup...glup..eeee...terasa lega skit sakit yg menyucuk2 td..mgkin bila benda ni dh keluar br rasa hilang sakitnya..laki aku nk bwk g kecemasan sbb risau darah keluar byk sgt dan risau kalu ada lg tertinggal kt dlm..tp aku yakin smua dh keluar..lgpun perut dh lega..cuma sakit2 skit je kjp2 je..

Dh setel smua bermula lah aku berpantang..sapu myk pns kt kaki n pakai stokin..jln pun terkepit2..naik tgga pn slow2 jer..sapu myk pns kt perut dan baring...

Itu lah pengalaman keguguran aku..mmg sakit mcm org nk bersalin.aikk mcm tau2 rs sakit nk bersalin phdal x pernah pn rs bersalin..hehehe..mmber2 aku yg bgtau rs camtu aku hentam saje lah..tp kngan ini akn ttp dlm igtn aku..5 thn tggu..1st time mengandung dan keguguran pada minggu ke5..

Sekian....

No comments:

Post a Comment